.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
این جا کلان شهر رشت است؛چرا مسوولین فکری اساسی نمی کنند؟
ترافیک سنگین اسفندماه، داستان تکراری هرساله مردم !
باردیگراسفندماه،ماه خداحافظی زمستان وسال قدیم فرارسید.ماهی که به تدریج صدای پای بهار را می توان از تنفس زمین بویید.در این ماه دانش آموزان درحاشیه بالا وسمت راست تخته سیاه کلاس درس شروع به نوشتن روز شمار وشمارش معکوس برای فرا رسیدن تعطیلات عید باستانی نوروز را می نمایند.
ترافیک سنگین اسفندماه، داستان تکراری هرساله مردم !

از این همه تحول بایدخشنود،یاباترافیک سرسام آورمعابر وازدحام شدیددرخیابانهای رشت اندوهگین ومضطرب !؟/چرا مسوولین فکری برای این شرایط نابه سامان نمیکنند/عدم دقت واحساس مسوولیت مسوولین سبب می شود بروخامت اوضاع افزوده شود.

باردیگراسفندماه،ماه خداحافظی زمستان وسال قدیم فرارسید.ماهی که به تدریج صدای پای بهار را می توان از تنفس زمین بویید.در این ماه دانش آموزان درحاشیه بالا وسمت راست تخته سیاه کلاس درس شروع به نوشتن روز شمار وشمارش معکوس برای فرا رسیدن تعطیلات عید باستانی نوروز را می نمایند.

در این ایام هرکس به نوعی خوشحالی ومسرت خود را به نمایش می گذارد،ولی واقعآ مانده ایم که از این همه تحول و دگرگونی باید خوشنود ومسرور بود ویا به واسطه ترافیک سرسام آورمعابر وازدحام شدید در خیابان های کلان شهر رشت اندوهگین ومضطرب !؟
چرا که با ایجادشرایط ویژه اسفندماه رانندگی در خیابان های این شهر همراه با گرفتاری های بسیارعدیده ای خواهدبود. واقعآ جای سوال است که چرا مسوولین مربوطه فکری برای این شرایط نابه سامان نمی کنند؟!جالب این جاست این شرایط هرساله و دراین ایام تکرار می شود وکلیه اقدامات انجام شده فقط وفقط محدود به اجرای طرح های موقت ومقطعی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی است.
آیا به راستی زمان آن نرسیده که با یک تفکر دقیق وهمه جانبه کاری کرد که در تمام ایام سال وبه ویژه در زمان شلوغ وپر ازدحام اسفنده ماه بستری مناسب به منظور تردد سهل وآسان کلیه شهروندان درمعابر شهری ایجادشود؟به راستی چه کسی پاسخ گوی این وضعیت نابه هنجار باشد؟
با یک نگاه اجمالی از جمله عمده ترین مشکلات ترافیکی کلان شهر رشت :کم عرض بودن معابر مرکزی،نبود توقف گاه به اندازه کافی درهسته مرکزی،ازدحام وتردد بیش از حدعابرین از سطح سواره رو،بی نظمی وبی انضباطی ازسوی رانندگان تاکسی،عدم نظارت از سوی شورااسلامی شهر،شهرداری وسازمان تاکسی رانی رشت ،ازدحام بیش از حدمسافر به ویژه درساعات پایانی شب ،نبود وسیله نقلیه عمومی به منظور ایاب وذهاب شهروندان وحضور کم رنگ پلیس است.
گره های ترافیکی ناشی از دور زدن هاوگردش به چپ های متعدد در طول خیا بان های هسته مرکزی ازجمله خیابان تختی،تمرکز کلیه مراکز اداری و تجاری درهسته مرکزی،استفاده از ابزارهای سنتی در امر کنترل ترافیک،عدم بهره مندی از سیستم های هوشمند کنترل ترافیک وits(سیستم های هوشمند ترافیک)،عدم تجهیز تقاطع ها به چراغ هوشمند،عدم احساس مسوولیت تعدادی از رانندگان نسبت به قوانین قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی ازجمله دیگر مهمترین معضلات ترافیکی این شهر محسوب می شود .
عدم دقت واحساس مسوولیت مسوولین سبب می شود بروخامت اوضاع افزوده شود.امید است که دقت وتوجه مسوولین باعث بشود حلاوت وشیرینی نزدیک شدن به ایام پایانی سال بیش از پیش برکام شهروندان گیلانی بیفزاید وتلخ نشود.
رییس پلیس راهنمایی ورانندگی گیلان در گفت وگوبا ایلنا درباره مهمترین برنامه ها برای رفع مشکلات ترافیکی شهر رشت،اظهار داشت:باتوجه به افزایش حداقل 35درصدی سفرهای درون شهری دراین ایام ،چنان چه شرایط اقتضا نماید ،پلیس راهنمایی ورانندگی گیلان چاره ای جزانجام محدودیت های ترافیکی از 15اسفنده ماه جاری نخواهد داشت.
سرهنگ سید تیمور حسینی،تصریح کرد:محدودیت های اعمال شده دراین ایام به گونه ای خواهد بود که تردد و ورود خودروهای شخصی از مبادی ورودی به هسته مرکزی از قبیل :میدان شهید انصاری(ایستگاه انزلی) به ورودی خیابان تختی،امام خمینی(ره)به تقاطع انقلاب(حاجی آباد)ومیدان شهداء ،میدان صیقلان به سمت شهداء،خیابان سعدی ونیزتقاطع معلم به سمت شهدا خواهد بود.
وی تاکید کرد:با اجرای این طرح با خودروهایی که به محدودیت اعمال شده توجه نکنند،مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه دارند با رانندگان این گونه خودروها بدون اغماض وطبق مقررات برخورد،اعمال قانون وبه سمت پارکینگ هدایت کنند.
سرهنگ حسینی درپایان اظهارامیدواری نمود با همکاری خوب شهروندان عزیز و گردشگران نیازی به اجرا این طرح نباشد.

گیلان:خلیل اخوان اصغری


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.